Veelgestelde vragen

Hoe online reserveren?

Alle producten op de Mephisto-site kunnen online gereserveerd worden. Een reservatie is gratis en zonder aankoopverplichting.

Hoe online reserveren:
Kies het gewenste product uit in de juiste maat.
Voeg het toe aan het reservatiemandje. Je kan maximum twee artikels reserveren.
Kies dan een Mephisto-winkel waar je het artikel wenst te reserveren.
Vul daarna je GSM-nummer, e-mail adres en naam in.
Verzend je reservatie.

Van zodra de producten in de door jou gekozen winkel beschikbaar zijn, verwittigen we je via SMS. Vanaf dan blijven ze vijf dagen voor jou in de winkel beschikbaar. Je kan opnieuw reserveren vanaf het moment dat jouw vorige reservatie is verlopen, dwz indien je je reservatie hebt afgehaald of vanaf de zesde dag nadat de reservatie beschikbaar was en niet is opgehaald.

Hoe online aankopen?

Alle producten op de site kunnen online gekocht worden. Je kan veilig betalen met Bancontact, MasterCard,  VISA, Ideal en Paypal via Ogone. Levering in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland is gratis.

Hoe online aankopen?
Kies het gewenste product uit in de juiste maat.
Voeg het toe aan het winkelmandje.
Vul al je gegevens in.
Kies een leveringsmethode.
Je krijgt dan een overzicht van je aankopen en kosten.
Ga dan naar de betalingsmodule en kies een betaalmiddel.

Meteen na de betaling stuurt Mephisto je een bevestiging van je aankoop en ontvang je ook een bevestiging van je betaling door Ogone. Je aankoop is dan bij ons geregistreerd. Ze wordt je dan zo spoedig mogelijk (3 à 6 werkdagen. Tijdens de soldenperiode kan het door de grote drukte ook enkele dagen langer duren.) met Bpost toegestuurd met Bpack@Home (op je thuisadres of een adres naar keuze), met Bpack@bpost (in een postpunt of een afhaalpunt van Bpost) met Bpack 24/7 (de automatische pakketautomaat van Bpost). Pakketten naar het buitenland worden verstuurd met Bpack World. Bij Bpack@Home wordt het pakket tweemaal bij je thuis of op het door jou aangegeven leveringsadres aangeboden. Bij afwezigheid laat de postbode een bericht na dat je pakket een dag later voor jou ter beschikking ligt in het dichtsbijzijnde postkantoor. Bij Bpack@bpost of Bpost 24/7 ontvang je een bericht via SMS, van zodra jouw pakket klaarligt voor afhaling. Heb je gekozen om je aankoop op te halen in één van onze winkels, dan ontvang je een SMS van zodra je aankoop klaar staat. 

Welke betaalmethodes kan ik kiezen?

Om je aankopen te betalen in de Mephisto e-shop, kan je online betalingen doen via het beveiligde systeem van Ogone. Nadat je een betaalmethode geselecteerd hebt, kom je terecht op de beveiligde site van Ogone.  Daar worden ook alle betaalgegevens opgeslagen. Meteen na de betaling ontvang je een bevestiging van de betaling door Ogone.

Je hebt de keuze tussen volgende betaalmethodes:

Betaling met een bankkaart 

De producten kunnen op het ogenblik van de bestelling worden betaald met een bankkaart. Je kiest deze betaalmethode. Je bent verplicht het nummer van je Visa, Mastercard, Maestro of Bancontact op te geven, samen met het controlenummer en de vervaldatum, waarna de creditering van de verschuldigde bedragen onmiddellijk wordt doorgevoerd. Meteen na de betaling ontvang je een bevestiging van de betaling door Ogone.

Betaling met Paypal of Ideal

De producten kunnen op het ogenblik van de bestelling worden betaald met Paypal of Ideal. Je kiest één van beide methodes en logt in op uw Paypal of Ideal account, waarna de creditering van de verschuldigde bedragen onmiddellijk wordt doorgevoerd. Meteen na de betaling ontvang je een bevestiging van de betaling door Ogone.

Betaling via overschrijving

De producten kunnen op het ogenblik van de bestelling worden betaald via overschrijving. U kiest deze betaalmethode. Samen met de bevestiging van Ogone ontvangt u een mail met daarin de gegevens voor de betaling via overschrijving. Bij het uitblijven van de betaling, ontvangt u na twee dagen een eerste herinneringsmail. Indien de betaling vier dagen later nog niet is uitgevoerd, wordt de bestelling geannuleerd.

Uit welke leveringsmethodes kan ik kiezen?

De levering van de producten gebeurt door een koerier (Bpost) op het leveringsadres dat door de gebruiker werd opgegeven. Ze wordt je dan zo spoedig mogelijk (3 à 6 werkdagen. Tijdens de soldenperiode kan het door de grote drukte ook enkele dagen langer duren.) met Bpost toegestuurd: met Bpack@Home (op je thuisadres of een adres naar keuze), met Bpack@bpost (in een postpunt of een afhaalpunt van Bpost) met Bpack 24/7 (de automatische pakketautomaat van Bpost). Pakketten naar het buitenland worden verstuurd met Bpack World. Bij Bpack@Home wordt het pakket tweemaal bij je thuis of op het door jou aangegeven leveringsadres aangeboden. Bij afwezigheid laat de postbode een bericht na dat je pakket een dag later voor jou ter beschikking ligt in het dichtsbijzijnde postkantoor. Bij Bpack@bpost of Bpost 24/7 ontvang je een bericht via SMS, van zodra jouw pakket klaarligt voor afhaling. Heb je gekozen om je aankoop op te halen in één van onze winkels, dan ontvang je een SMS van zodra je aankoop klaar staat. De bestelling blijft vijf dagen ter beschikking in het afhaal- /leveringspunt, waarna het teruggestuurd wordt naar de Mephisto.

Producten die aangekocht werden met betaling via overschrijving worden pas verstuurd als de betaling effectief uitgevoerd is.

Hoeveel kost een verzending?

De verzendkosten voor de levering van je pakket bedragen:

Leveringen in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland: gratis
Leveringen in Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje, Zweden, Denemarken, Oostenrijk en Finland : €10

Hoe moet ik mijn bestelling retourneren of omruilen?

Overeenkomstig de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming heeft de gebruiker het recht zijn online bestelling te herroepen binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van de producten.

Retouradres
N.V. Distri Shoe
Dorpsstraat 27
3150 Tildonk (België)

Hoe moet ik het (de) artikel(s) retourneren en mijn geld terugkrijgen?

Opsturen via Bpost (Opgelet, dit is NIET GRATIS)

1. Vul de bijgeleverde retournota in.
2. Steek deze retournota bij in de schoendoos en stuur het(de) artikel(s) onbeschadigd en voldoende gefrankeerd in de originele verpakking terug naar het retouradres.
3. Stuur steeds het volledige product terug: beide schoenen, alle accessoires, … Wij nemen contact met je op als we de retour ontvangen hebben en hem verder kunnen verwerken. We betalen het(de) geretourneerde artikel(s) dan binnen de 30 dagen terug.

Terugbrengen naar de winkel

1. Vul de bijgeleverde retournota in.
2. Breng het(de) artikel(s) samen met de retournota mee naar één van onze filialen (Carmi, Mephisto, Schoenen Kid, of Gabor).
3. Meld je met je artikel(s) en retournota aan bij de info-balie van de winkel. Onze medewerksters zullen de retour dan verder afhandelen en het(de) artikel(s) terugbetalen.

Hoe moet ik het(de) artikel(s) omruilen?

Opsturen via Bpost (Opgelet, dit is NIET GRATIS)

1. Vul de bijgeleverde retournota in.
2. Steek deze retournota bij in de schoendoos en stuur het(de) artikel(s) onbeschadigd en voldoende gefrankeerd in de originele verpakking terug naar het retouradres.
3. Stuur steeds het volledige product terug: beide schoenen, alle accessoires, …
4. Wij nemen contact met je op als we de retour ontvangen hebben en de omruiling verder kunnen verwerken.

Terugbrengen naar de winkel

1. Vul de bijgeleverde retournota in.
2. Breng het(de) artikel(s) samen met de retournota mee naar één van onze filialen (Carmi, Mephisto, Schoenen Kid, of Gabor).
3. Meld je met je artikel(s) en retournota aan bij de info-balie van de winkel. Onze medewerksters zullen daar de omruiling behandelen en het(de) artikel(s) even op zij zetten zodat je rustig een ander artikel kan uitkiezen. Als het artikel dat je wenst, niet aanwezig is in de winkel maar wel in een van onze andere filialen, dan kan dit artikel gereserveerd worden. In afwachting van de aankomst van deze reservatie krijg je dan je geld terugbetaald.

Hoe weet ik of mijn maat nog beschikbaar is in een bepaald model?

Het meest volledige overzicht krijg je uiteraard in de Mephisto winkels zelf. Op de Mephisto-site staat een uitgebreide selectie van het aanbod in de winkel. Daar kan je per maat gaan kijken welke modellen hiervan beschikbaar zijn in de gewenste maat.

Geeft Mephisto een klantenkaart?

Bij Mephisto ontvang je een klantentegoed van 6% op al je online- en winkelaankopen. Mephisto houdt dit tegoed digitaal bij en brengt het automatisch in mindering bij je eerstvolgende aankoop*. De waarde waarop je recht hebt, staat ter informatie op je kassaticket of op de afrekening van je online aankoop. Je kan je tegoed ook altijd raadplegen op www.mephisto.be/nl/klantgegevens.

* Geldig bij je eerstvolgende aankoop. Niet geldig tijdens braderie of solden, op afgeprijsde artikels, artikels uit de koopjeshoek of bij aankoop geschenkbonnen. Niet cumuleerbaar met andere kortingen. Niet in geld uitbetaalbaar. Geen teruggave in geld of tegoedbon. Niet geldig op onderhoudsproducten.

Wat zijn de openingsuren?

Op de pagina Mephisto/Winkels vindt je alle info mbt de openingsuren.